Eesti Rahvusmeeskoori kontserdid Saksamaal Dresdenis | EV100

Eesti Rahvusmeeskoor astub 11. ja 13. veebruaril 2018 üles Dresdeni Kultuuripalee moodsas ja võrratu akustikaga kontserdisaalis: lauldakse nii a cappella muusikat kui osaletakse suurvormi ettekandel. 11. veebruari kontserdi esimeses pooles esitab Rahvusmeeskoor peadirigent Mikk Üleoja juhatusel Arvo Pärdi, James MacMillani ja Max Regeri meeskooriteoseid. Arvo Pärdi loomingust kõlab „De profundis“ („Sügavusest hüüan“) meeskoorile, orelile ja suurele trummile, sõnad psalm 130. Šoti päritolu helilooja James MacMillani lühimoteti „…here in hiding…“ („Pühendunult kummardan Sind”), mis on loodud 1993. aastal, esitab 19-liikmeline coro piccolo. Teoses on kasutatud gregoriaani hümni „Adoro te devote“ Thomas Aquino ladinakeelset teksti algkujul vaheldumisi Gerard Manley Hopkinsi ingliskeelse tõlkega. „…here in hiding…“ tuli esiettekandele 1993. aasta oktoobris Glasgow’s, esitajaks Hilliard Ensemble. Kontserdi esimese poole lõpetab Max Regeri 1912. aastal kirjutatud „Requiem“, mis on viimane osa tema tsüklist „Kümme laulu meeskoorile“ op. 83. See teos esitab koorilauljaile ülikõrgeid nõudmisi: laulud on tiheda faktuuriga, kromaatilised ja suure tessituuriga, mistõttu esitatakse neid kontserdilavadel suhteliselt harva. Kontserdi teises pooles kõlab Dmitri Šostakovitši sümfoonia nr 13 h-moll op 113, bassile, meeskoorile ja orkestrile, mis on loodud 1962. aastal Jevgeni Jevtušenko tekstidele ja mida tuntakse ka „Babi Jari“ nime all; teose esimese osa aluseks on samanimeline luuletus. Ettekandel osalevad Rahvusmeeskoor, Dresdeni Filharmoonia sümfooniaorkester peadirigent Michael Sanderlingi juhatusel ja bassisolist Mihhail Petrenko. Sümfoonia tuleb esitamisele ka 13. veebruaril, Dresdeni pommitamise (1945) aastapäevale pühendatud mälestuskontserdil. Teos salvestatakse pärast kontserti sama kooseisuga.